maandag 31 augustus 2009

vrijheid van meningsuiting

China is een dictatuur. Zoveel is mij in het afgelopen halfuur wel
duidelijk geworden. De chinese regering is bang voor alle slechte
berichtgeving over dit enorme land. Daarom zijn sommige internationale
nieuwssites en ook de netwerksite facebook geblokkeerd.

Dat is al erg genoeg.

Maar wat nog erger is, is dat ze ook mijn blog hebben geblokkeerd.
Lydia en ik vormen een grote dreiging voor het voortbestaan van de
Volksrepubliek China!

Maar serieus: ik merkte zojuist dat ik niet kan inloggen op www.blogger.com
Deze complete site is geblokkeerd.

Via een omweg komt dit blog toch tot jullie vanuit het land van de
censuur. Een bevriende VVD'er wilde als voorvechter van het vrije
woord wel het risico nemen dit blog te plaatsen.
Ik mail nu dus naar hem en hij plaatst het blog dan op internet.
Jasper bedankt!

Nu ik toch aan het bedanken ben. Zojuist had ik ook andere
internetproblemen. Niemand hier begreep het probleem of kon me helpen
(mijn chinees is nog niet erg goed). Via de telefoon ben ik
uiteindelijk vanuit Nederland geholpen en nu werkt alles weer perfect.
Daarvoor: Sander en vooral Joost bedankt!

Wat moet je zonder vrienden. Zeker in China.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten